HIPOGLIKEMIJA

Hipoglikemija je iznenadni pad razine šećera u krvi ispod vrijednosti koja omogućava normalno funkcioniranje mozga. Do smetnji dolazi kad razina šećera padne ispod 3 mmol/l, a kad je vrijednost ispod 1 mmol/l osoba je obično bez svijesti. Obično se javlja kod osoba koje imaju dijabetes i koriste lijekove za dijabetes. Hipoglikemija nastupi nakon uzimanja lijekova iza kojih nije slijedio obrok ili je osoba sa dijabetesom imala intenzivan fizički napor.Rijetko se hipoglikemija može javiti i nakon opijanja.

Najčešći simptomi hipoglikemije su : znojenje, ubrzan rad srca, drhtavica, glad, bljedilo, strah i vrtoglavica. Ako razina glukoze u krvi i dalje pada javljaju se neprikladno ponašanje, zijevanje, nerazumljiv govor ,smetnje koncentracije i vida, glavobolja, poremećaj svijesti i koma.

Kod pojave  prvih simptoma hipoglikemije osoba treba prestati sa svim tjelesnim aktivnostima te uzeti obrok bogat šećerom (sok, cola, dekstroza ( bombon , DM) ) . Osoba koja ima dijabetes može primijeniti injekciju glukagona u mišić ako ga ima kod sebe.

Ako je osoba bez svijesti  i diše treba ju postaviti u bočni položaj te pozvati hitnu medicinsku službu. Nikako nemojte osobi bez svijesti pokušavati davati jesti i piti.

UPOZORENJE:

Sadržaj stranica namijenjen je za edukaciju i samo u informativne svrhe. Sadržane informacije se ne smiju koristiti kao zamjena za savjet licenciranog liječnika ili drugih medicinskih stručnjaka. Ako smatrate da ste bolesni, javite se svom liječniku ili nazovite hitnu medicinsku pomoć.

Priredila: Anja Kiš Klouda ,dr.med
LITERATURA:
HITNA STANJA pravodobno i pravilnio , ALFA , Zagreb 2011.
SMJERNICE ZA RAD IZVANBOLNIČKE HITNE MEDICINSKE SLUŽBE , Ingrid Bošan-Kilibarda, Radmila Majhen-Ujević i suradnici , Zagreb 2012.

Print Friendly, PDF & Email